Rhodos!!!!!!!

Jaha då va man på rhodos. Känns as skumt att för två veckorsen va man i thailand sen har jag varit hemma hos Mattias i Borlänge i 3 dagar sen va det bara att ta sitt pick o pack (kan ju säga att jag hade 55 kilo från thailand men jag lämnade typ 15kg i Sthlm) och åka ut till flygplatsen 04.30 för att vid 06.00 flyga till athen och därifrån till rhodos. landade här och blev hämtad och körd till min nya lya och sen bar det av till kontoret. redan på söndagen va det dax att ha uniform eftersom det va för lite folk som kunde hjälpa till med transfern. Men sen så har jag bara haft stud denna veckan. Har varit svin kul att åka runt på alla utflykter. Jag fick åka med en ny kolega som heter erik och edt va vi o alla pensionärer på ön men men man hade roligt ändå. Det är nyttigt att lära sig allt om ön fast jag kan ju inte påstå att jag kan något ändå haha.

En annan rolig prövning har ju varit att köra bil här. Jag har ju vant mig vid vänster trafik i Thailand och nu så skall man helt plötsligt köra på höger med manuell låda och inte automat haha men det gick bara bra fick bara några kärring stop.


Idag va det första jobbar dagen och det hände inte mycket alls men det va skönt att börja jobba igen i ala fall och imon e det flygplats hela dagen och det skall bli roligt. Under högsommaren kommer vi ha 12 flyg som ankommer och alla kommer på söndagar så det blir en hektisk period men roligt ändå. det e mycket nytt man skall lära sig men när jag väl kommer in i det blir det as bra. Trivs redan bra här i grekland. Men jag måste ju säag att det kändes konstigt att vara hemma i sverige och inte vara i göteborg. Men vad gör man inte. Just nu va det viktigare att åka till mattias och jag lovar att nästa gång jag kommer på semester till sverige så kommer jag till götet ingen tvekan om saken. Får helt enkelt dra me mig mannen dit så att ni alla får träffa honom oxå. Ni måste kolla upp och maila eler messa mig om ni vil komma hit på besök så att jag vet lite om när folk kommer o så så att jag kan planera.

Men jag lovar att jag skall vara bättre på att skriva för till veckan får vi internet på hotelet o då kan jag lättare skriva o lägga upp bilder o så. Men Tack för alla komentarer det e riktigt roligt att läsa.

Massa kramar på er alla och så syns vi när vinden bär mig till er.


Puss o kram på er igen!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej lilla Elin.
Du kommer nog snart in i jobbet där oxå . Värmen är snart hos oss riktigt så vi kan få njuta av lite vårsol , kanske inte
som du haft i Thailand men mer normalt som nu på Rhodos ,fast då fryser du o vi njuter . Sköt om dig . Puss

2008-04-27 @ 02:22:32
Postat av: Anna

Hej lilla syster! Du missar faktiskt alla blommande körsbärsträd, det är väl det enda som du faktiskt inte hittar på Rhodos nu :p Snormycket i skolan och en del kvalitetstid på jobbet gör att man inte hinner med så mycket mer. Men på torsdag ska jag och Ahlberg åka till Lysekil med Otto och Richard! Blir mycket bra! ^^ Hoppas du har det bra i värmen och att alla pensionärerna är snälla! Jag vet hur gnälliga de kan vara ibland, iaf de som går på opera :p kramkram!

2008-04-28 @ 11:18:48
URL: http://rosablommigt.blogspot.com
Postat av: jonna

hej gumseligummsan!!
Vad kul att du skriver igen!! Det här är min främsta hobby just nu :)

Skönt att höra att du har det så bra!!! Är megastolt över dig som bara fixar allting!! Kan du inte försöka ansöka om att få vara i usa till vintern? :)

Vi måste ringas snart! Jag fick ditt mess med numret så jag slår en signal snart!!

MASSA KRAMAR till världens bästa elin!!!

2008-04-28 @ 12:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0