Sista dagen i HKT

Hej alle sammans där hemma. Det är nu min sista dag här i thailand för imorgon åker jag hem en snabbvisit till sthlm för att sen åka till Rhodos och vara där hela sommaren. Det skall bli hur najs som helst. min sista helg här i thailand spenderades med ¨songkran¨som är det thailändska nyåret. Det är en renings festival som dom kallar det.Man kastar vatten på allt och alla så om man skall ut på gatorna får man passa sig för du blir blöt det e en sak som e garanterad. Men det e hur kul som helst. Vi har köppt oss en stor vattenpistol så vi kan försvara oss mot dom andra. Thailändarna dom stannar alla mopedister på gatorna och häller stora hinkar me vatten över varandra och sen smetar dom baby powder blandat me vatten på alla oxå. Tänk om vi hade haft nåt sånt i sverige alla hade blivit piss sura men här får man allt ta det. Till o med poliserna har en vatten pistol på sig hehe.

Det känns ganska okej att åka här ifrån har dock inte sett det som jag vill men det får vi ta en annan gång. Börjar tröttna smått på värmen det e sinnes sjukt varmt nu o när man jobbar har man ju inte tid till o ta sig till stranden för det orkar man inte heller utan man vill bara vara inne me AC så e allt lugnt.

Planen va ju att jag skulle flyga imorgon den 14/4 till ARN kl 19.25 men som det ser ut nu så e planet försenat med typ 6 timmar så det blir nog lite senare. Vill inte detta vill ju bara åka när jag ska och inte sitta här o vänta massa extra timmar. detta innebär ju att jag landar senare oxå och då får jag mindre tid hemma i sverige men det får bli som det blir inget jag kan göra något åt.

Jag skall försöka o ringa er alla där hemma närjag e i sverige men om jag glömmer nån så ta och ring mig på mitt svenska nummer den 16 april då skall jag vara hemma o kunna svara.

Puss o kram på er alla hoppas det e lite vår i sverige tills jag kommer annars fryser ju jag massor. det e lite temperatur skillnad tror jag.

Over and out / ELIN

Kommentarer
Postat av: jonna

Välkommen hem gumman, om en bara för en snabbvisit!! Och det var visst för mycket begärt att få dig till göteborg :P Hehe,det förstår jag mycket väl!! Vilka underbara bilder!! Saknar dig!! Ringer den 16:e!! Trevlig resa världens bästa Elin!!!

2008-04-13 @ 20:07:05
Postat av: Anna

Kommer du hinna till Götet, eller hur blir det? Här är INTE särskilt varmt hehe... Nu ska jag hoppa i säng snart, imorgon ska vi börja läsa danska!

2008-04-14 @ 21:49:32
URL: http://rosablommigt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0